* İnternette ara

internette Arama

Gönderen Konu: YENİ YAPILACAK 10.000 KM HIZLI TREN DEMİRYOLUNDA DA YANLIŞ İŞLER YAPILMASIN  (Okunma sayısı 15090 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı uzumbaba

  • Sitelerimizi ziyaret ediniz
  • Yönetici
  • Tam Üye
  • *****
  • İleti: 125
  • Karma +0/-0
    • üzümbaba sitesi
YENİ YAPILACAK 10.000 KM HIZLI TREN DEMİRYOLUNDA DA
YANLIŞ İŞLER YAPILMASIN

Bugün yapımı devam eden Ankara-İstanbul-Yozgat-Sivas arasında yapılan hızlı tren demiryolunda yanlış işler yapıldığı kanaatindeyim. Ankara-İstanbul arasında hat güzergâhının yanlış tespit edilmesi, Yozgat-Sivas arasındaki hatta ise yük ve yolcu taşımada 3. demiryolu hattı konmamasıdır.

Bu yanlışlıklara bir örnek vermek suretiyle yazıma başlamak istiyorum. Ankara-Konya hızlı tren demiryolu yapıldı ve hizmete açıldı. Ülkemize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.
Yeni yapılan Ankara-Konya arası hızlı tren demiryolu şu anda 314 km olup seyir müddeti ise1,5 saattir. Ankara-Konya arası hızlı tren demiryolu hattında yalnız hızlı trenler çalışır şeklinde yapıldı. Bu hatta yük ve yolcu trenleri çalışmıyor. Buradaki en büyük hata, Polatlı’dan sonra İğciler istasyonundan itibaren Konya’ya kadar 3. yük ve yolcu demiryolu hattı yapılmayışıdır.

Ankara-Konya arasında yük ve yolcu trenleri eski demiryolu üzerinden yapılıyor. Bu demiryolu yıllar önce yapılan Ankara-Eskişehir-Afyon ve Konya arası eski yapılan demiryoludur. Uzunluğu 696 km olup eski halinde duruyor. Bu eski demiryolunda yük trenlerimiz Ankara-Eskişehir-Afyon ve Konya arasını yaklaşık 18 veya 19 saatte, yolcu trenlerimiz ise 10 ile 11 saatte kat ediyor. Hızlı trenlerimiz ise yeni demiryolumuzu 1,5 saatte gidiyor.

Ankara- Konya hızlı tren demiryolu güzergâhında Polatlıdan sonra 3. demiryolu hattını yük ve yolcu treni için yapılsa idi; yük trenleri için yaklaşık en az 15 saat, yolcu trenleri için ise 8 saat kazanç elde edilebilirdi. Bu yanlış hatalar Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas arası hızlı tren demiryolu güzergâhlarında da görülmektedir.

Ülkemizde 2023 yılına kadar 10.000 km hızlı tren demiryolu yapılacak denilmektedir. Ülkemizdeki hızlı demiryolu güzergâhları en kısa, en ekonomik ve en verimli demiryolu güzergâhlarıdır. Siz bu güzergâhları şimdiki gibi yalnız hızlı tren çalışacak şekilde düşünüp yapar, yük ve yolcu trenlerini bu güzergâhlardan devre dışı bırakırsanız demiryolu daha çok zor duruma düşer ve daha çok zarar eder. Demiryolunda hızlı tren, yük ve yolcu tren hatlarını bir bütün olarak ele alıp yaparsak demiryolu daha çabuk kalkınır ve dünya devletleri ile daha çabuk rekabet edecek duruma gelir. Dünyanın pek az ülkesinde yolcu taşımadan kar eden devleti nadir görebilirsiniz. Demiryolunda kâr daha çok yük taşımasından olur.

Türkiye’nin “Asya ile Avrupa kıtaları arasında 75 milyar dolarlık bir taşımacılık olduğu halde Türkiye taşımadaki eksik ve noksanlıkları nedeniyle 75 milyar doların yüzde 1veya yüzde 2 sini dahi alamadığı” ifade ediliyor.
 
Halbuki Türkiye Asya ile Avrupa kıtaları arasında en kısa taşımacılık güzergahlarına sahiptir. Ulaşım dallarındaki bütün aksaklıkları giderip alt yapıları tam yaparsak; 75 milyar doların en az 20 veya 25 milyar doları Türkiye alabilir. İşte Türkiye’ye en büyük gelir kaynağı budur. Yıllardır bu büyük paradan imkânları ve olanakları yaratıp en büyük yüzde payı almadığımız için ülke olarak çok üzücüdür.

Ulaştırma Bakanımız 2012 yılı bütçe görüşmesinde karayolunda yapılan bir işten dolayı, Mecliste soru cevap kısmında yaptığı bir konuşmada, karayolunda yapılan işler büyük işlerdir. Bir defa yapılır. Yanlışlık var ise dikkate alınır ifadesini kullandı.

Demiryollarımızda da çok büyük işler yapılıyor. Yanlış yapılan işler, ülkeye büyük zararlar doğurabilir. Demiryolundaki büyük işlerde bir defa yapılıyor. Başbakanımız bazı zaman konuşmalarında ülke yararına bildikleriniz var ise bize yazın değerlendirelim ifadesini söylemekte.

Demiryolunda yapılacak 10.000 km hızlı tren projeleri bir defa daha yetkililer tarafından ele alınırsa ülkemiz yararına çok faydalı olur. Ankara-Konya hızlı tren demiryolu ile Ankara-Konya Eski demiryolu kroki haritası ekte sunulmuştur. Şahsi kanaatimi dile getirdim.

Gereği yetkililere arz olunur.
14.05.2012

Burhan Durdu
Emekli Kontrolör
Ankara
-------

Ankara-Eskişehir-Afyon-Konya eski yük ve yolcu tren hattı, 696 km olup, seyir müddeti yük 18 saat, yolcu 10 saatti,

Ankara-Polatlı-Konya yeni hızlı tren demiryolu hattı 314 km olup seyir müddeti 1,5 saattir.
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2012, 22:35:32 Gönderen: uzumbaba »

Çevrimdışı uzumbaba

  • Sitelerimizi ziyaret ediniz
  • Yönetici
  • Tam Üye
  • *****
  • İleti: 125
  • Karma +0/-0
    • üzümbaba sitesi
ÜLKEYİ DEMİRAĞLARLA ÖRME ŞAMPİYONU ATATÜRK DÖNEMİDİR

            Cumhuriyet kurulduktan sonra ülke sınırları içinde Osmanlı devleti tarafından yaklaşık 4000 km demiryolu kaldığı ifade edilmektedir.

           Cumhuriyet kurulduğunda Osmanlı devletinden kalan demiryolu hatlarının durumu şöyle idi.    ’’Yabancı şirketlere ait normal genişlikte 2282 km uzunlukta hat ve 70 km uzunluktaki dar hat ile devletin yönetiminde bulunan 1378 km uzunlukta normal genişlikteki hat’’ olduğu ifade edilmektedir.

         ‘’1923 – 1940 yılları arasında ORTALAMA HER YIL 200 KM DEMİRYOLU YAPILMIŞTIR.  Bunun 3208 km 1940 yılına kadar tamamlanmıştır.’’Biz bu 3208 km yi 17 yıla böldüğümüzde bir yılda ortalama 188.7 km demiryolu yapıldı demektir.  Yabancı şirketlerin elinde bulunan 2352 km demiryolu Fransız, Alman ve İngiltere devletlerinden geri almak üzere ‘’ millileştirmek amacıyla 22 Nisan 1924 yılında 506 sayılı yasa çıkarılmıştır. Böylece ilk olarak 1928 yılında Anadolu hattının alımı yapılmış, Daha sonra 1929 yılında Mersin-Adana Hattı, 1931 yılında Bursa – Mudanya, Samsun-Çarşamba, Ankara hatları,1934 Yılında İzmir kasaba ‘’TURGUTLU’’ hattı,1935 yılı Aydın demiryolları,1937 yılında Bağdat hattının Fevzi Paşa-Meydan kebir kesimi ile Çoban bey, Nusaybin hattı yabancı devletlerden alınarak Millileştirilmiş’’dir.

          Demiryollarının yabancılardan geri alınması ve demiryollarından hiçbir şey satılmadan hızlı şekilde demiryolu yapılması ayrıca en büyük başarıdır.

          Ülkede 2002 yılından 2012 yılına kadar ülke yönetimine gelen hükümetler Demiryolu yapımına ağırlık ve önem vermişlerdir. Bu zaman zarfında Sincan-Eskişehir çift hatlı 2 x221=442km, Polatlı- Konya  hızlı tren hattı 2x212=424km,Muratlı –Tekirdağ tek hatlı demiryolu 31 km, Kemalpaşa ‘’turgutlu’’27 km Turgutlu tek hatlı demiryolu ve Kütahya-Ala yurt tek hatlı demiryolu 10 km demiryolu hatları yapılmış ve hizmete açılmıştır. Bu demiryollarının toplam uzunluğu 934 km dir. Bu  geçen zamanı 11 yıla bölersek 934:11=85 km her yıl demiryolu yapılmış olur. Biz bunu bir yılda ortalama 100 km olarak kabul edelim.

          1940 yılından itibaren 2002 yılına kadar Gelmiş ve Geçmiş bütün hükümetler demiryollarımıza yeterli yatırım yapmamışlardır. En büyük yatırımı 2002-2012 yılları arasında kurulan hükümetler yapmıştır. Yukarıda bahsettiğimiz gibi  bir yıla ortalama 100 km demiryolu yapımı düşmektedir. Ortalama  bir yılda 200 km demiryolu  yapımı ile Cumhuriyet dönemi birinci sırada yer almaktadır.

         Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Atatürk zamanında ülke büyük imkânsızlıklar içinde olmasına rağmen 17 yıl içinde halkı ile beraber ülkeyi demir ağlarla ördüğü gerçektir. Bunu hiçbir kimse inkâr edemez. Bu ülkeye toplu taşıma ve demiryolu yapan bütün kuruluşlar sonsuza kadar minnet ve saygıyla anılacaktır.

          Atatürk’e sahip çıkmak; her hükümet,her kuruluş ve her ferde  bir çok faydalar kazandırır. Yermek ise hiçbir şey kazandırmaz.Çünkü; Atatürk dünyaya mal olmuş büyük bir önder ve büyük bir liderdir. Şahsi kanaatimi dile getirdim. Gereği okuyucuların dikkatine arz olunur.29.08.2012

Kaynak: 2.Ulusal Demiryolu kongresi kitapçığı. 

                                                 Emekli Kontrolör Burhan DURDU



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38